Něco o mě

Jmenuji se Martin a narodil jsem se v první den májový létapáně devatenáctsetosmasedmdesat v Olomouci.

Dále, jak jsem rostl, už to se mnou šlo z kopce.
Jídlo, pití, odpočinek, záchod a tak dokola v různých obměnách než na mě přišla školka.

Ve školce jsem nabral první spíše základní znalosti. Zdárně jsem se jemi prokousal a kupodivu se se mnou rozloučily a  obratem mě odkázali do první třídy Lazecké základní školy.

Základka proběhla dobře, i když s menšími problémy při jejím konci. A to zejména komunistický zeměpis v sedmé třídě, v němž mě učitelka svým úchylným zaměřením na SSSR značně iritovala. Mno vyřešila to 4kou na vysvědčení a to s odřeným uchem, vlastně oběma.
Pak přišlo velké rozhodování čím že to vlastně budu a jestli mě to bude aspoň trochu bavit. Vybral sem elektortechniku. Rozebíral jsem totiž cokoli co mi přišlo pod ruku a bylo v tom alespoň něco málo elektronickych součástek, tak bylo asi na čase zkusit z těch odpůrků, kondenzátorků a tranzistorů i něco kloudného a funkčního postavit. No, rozloučil jsem se se základkou a spolužáky, a nastoupil na střední školu elektrotechnickou v Přerově na obor mechanik elektronik pro spotřební elektroniku.

Střední. Hmm, kapitola sama o sobě. Každodenní dojíždění, spousta výbornejch spolužáku a spousta výborných učitelů. Až na češtinu bych řekl, naprosto v pohodě. Nic než leháro. Většinou jsem se ani neučil, protože jsem vše pochytil už v hodině. Kupodivu se mi to podařilo v hlavě i udržet aniž bych se musel doma byflovat a sedět nad různými schématy, a známky při zkoušení byli nanejvýš obstojné vynaloženému usilí. Až na český jazyk. Já nevím, ale tohle se prostě musí šprtat a není v tom žádná logika. Kdo si má pamatovat kdo co kdy napsal, a o čem to vlastně bylo? A proč má být čeština vůbec u maturity? Tak tohle sem nechápal, a vlastně dodnes nechápu. Proč na technicky nebo manuálně zaměřených oborech má člověk vědět kterej básník napsal třeba Kytici. Jasně že ji napsal K. J. Erben. Sice je dobrý to vědět, ale na co tohle použiju v oboru? Že bych si třeba u navrhování plošného spoje recitoval Polednici? Nebo zedník na lešení vypravoval kolegovi něco ze Starých pověstí českých? To si nějak moc představit neumím. Vždyť by stačilo jen umět číst, znát gramatiku a vědět kam plácnout měkké nebo tvrdé iy, s, z ostatní české specialitky a samozdrejmě umět se srozumitelně podepsat. To vše ovšem neomlouvá mou těžce vydřenou 4ku z českého jazyka v třetím ročníku, ale pobrečet jsem si prostě musel.